Artikel om endometrios i Göteborgsposten?

Hej! Bor du i Göteborg med omnejd? En journalist som har en förfrågan:

Göteborgsposten ska då skriva en eller flera artiklar om endometrios, vad det är och vad det innebär att leva med. Syftet är att kasta ljus på tillståndet och ge det plats i massmedia, dels för att uppmärksamma endometrios i allmänhet men även för att uppmärksamma personer som kanske lever med det men inte vet vad det beror på eller hur de ska söka hjälp.

Vi vill därför prata med en eller flera personer som har endometrios. Då söker vi personer som bor i Göteborg eller Göteborg med omnejd. Folk från städer och områden inom vårt bevakningsområde, till exempel Trollhättan, Kungälv, Kungsbacka m.m. får självklart jättegärna höra av sig också, vi pratar gärna med så många som möjligt. De ska då kunna tänka sig att ställa upp med namn och bild och helt enkelt berätta om sin situation.

Hör av dig till journalisten direkt:
Michaela Karlén
073-365 58 19 eller michaela.karlen@gp.se

Föreningen har några endometrioshistorier på hemsidan under medlemssidorna. Vill du skriva ihop något om din endometrioshistoria och dela med dig så kontakta gärna oss med en text. Du får gärna vara anonym. Om du vill kan vi skicka ut som nyhetsbrev med texten till våra medlemmar och ev lägga ut texten i sociala medier. Det är helt frivilligt.
Kontakta föreningen på info@endometriosforeningen.com