Medlemsträff i Göteborg

Hej alla medlemmar i Endometrios föreningen Västra   Götalandsregionen/Halland

Nu är vi igång med föreningen och planerar inför aktiviteter i detta distrikt under 2019.

Cizzi Grönkvist valdes nyligen in som ordförande i lokalföreningen och så är vi flertalet andra engagerade; Annelie Lundhag, Kajsa Eskel, Karolina Bjelkenberg m.fl.

Det finns idéer kring samtalsgrupper med förutbestämda teman & frågeställningar samt att sprida befintligt informationsmaterial inom kultur och fritidssektorn, skola och ung/ samt verksamhet som riktar sig till kvinnor där det finns ett befintligt kontaktnät.

Finns säkerligen massor av idéer och annat som medlemmar haft tankar om sedan innan, idéer som vi gärna tar del av och genomför om vi kan bli ett par stycken aktiva i föreningen och det går ju att göra så många olika saker!

Vi tänker att en första träff innan jul äger rum måndag 10:e december på Andrum i Göteborg, där går det att boka en del av caféet på övervåningen. Gott vegetariskt, gluten och flera andra veganska alternativ! Det är bra om vi vet en vecka innan ungefär hur många vi blir för att kunna boka tillräckligt med plats.

Det blir en fikaträff där vi presenterar oss för varandra, lyssnar in tankar och förslag samt intresse för ett återkommande forum med samtal/tips/råd med förberedda frågor, (sen går det ju såklart att prata om annat med, men just för att ha något att förbereda sig på innan)

Frågeställningar som tas upp skulle kunna vara; Hur sprider vi kunskap om Endometrios i våra nätverk, och vad behöver vi göra NU? Ex: hälsofrämjande aktiviteter och någon föreläsning för sjuksköterskestudenter?

Vilka möjligheter finns för att behandla och förebygga smärt-skov? Hur behandlas du idag, vad fungerar, vad fungerar inte? Om man nekas behandling, hur går man vidare i mottagningsträsket? Tips och råd vi kan dela på det stora hela etc.

Anmäl dig till Cizzi@endometriosforeningen.com

Hoppas vi ses!