Medlemsträff Västra Götaland/Halland

Evenemangsdetaljer

Hej alla medlemmar i Endometrios föreningen Västra Götalandsregionen/Halland

Vi hade en träff i slutet på januari kring kost och recept, vi var ett par stycken som delade med oss av olika tips! Nu är det dags för nästa träff som del av Endometrios awareness month, närmare bestämt lördag 30:e mars. Det anordnas event i olika städer världen över under mars månad.

Vi träffas på Medborgarskolan, Haga Östergata 12. 13.30-16.00 (ca)

Inbjudna gäster är: organisationen MENSEN, Petra Modigh och Desiré Aaleyah.

Petra Modigh är coach och utbildad inom hälsa och kroppsmedveten träning. Hon kommer presentera sig och den prova-på verksamhet i dansreleaze som är bokad till två söndagar i vår.

Desiré Aaleyah har tidigare gått med sin historia om svår mensvärk, i Metro under 2017. (då var hon 17 år) Hon är ung och har ännu inte fått hjälp, hon delar med sig av sina erfarenheter och så finns möjlighet att ställa frågor. Se bild nedan

Föreningen vill sprida kunskap om mensvärk och endometrios men vi vill framförallt att våra medlemmar tycker till om föreningens fokusområden. Vi bjuder därför in till en kreativ träff, filmvisning och årsmöte söndag den 28/4. Kl.14.00-17.00 på Medborgarskolan, samma adress som ovan.

Hoppas vi ses nu på lördag. Skicka gärna ett mail med din medverkan.

Vi bjuder på fika! Välkomna!

Anmäl dig till Cizzi@endometriosforeningen.com