Kan du hjälpa oss att vara moderator till våra facebookgrupper?

Vi har en öppen grupp på facebook för alla sedan har vi några stängda grupper för våra medlemmar. Vi söker nu fler moderatorer som kan hjälpa oss att se till att det är en god ton i grupperna och att våra regler följs. Endometriosföreningen önskar att grupperna är forum för frågor och konstruktiva svar med allmänt peppande, empatiskt förhållningssätt oss alla emellan.

Därav dessa regler:
– Ingen får använda föreningens Facebookgrupper för att göra reklam för egen eller andras ändamål.
– Det är inte tillåtet med mobbning, kränkning, personliga angrepp, rasism, sexism.
– Läkare eller annan vårdpersonal får inte namnges.
– Det är inte tillåtet att sälja, byta eller be om mediciner av andra medlemmar.
Den som bryter mot reglerna kan bli avstängd från en eller flera facebookgrupper.

Du som moderator ska se till att dessa regler följs. Om någon inte följer reglerna får du radera kommentarer, kontakta personen och berätta att dom gjort fel. Är det någon som missköter sig så får dom bli uteslutna ur gruppen. Du kan alltid rådfråga admin om råd. Målet är att ha många moderatorer så att det inte ska bli ett stort arbete för den enskilda.

Vi har i dessa slutna grupper: Sluten grupp för hela sverige, Ungdom, Graviditet/IVF, Anhörig, Feel Good, Stockholm, Småland, VG/Halland, Skåne samt Norr.

Vill du bli medlem i våra grupper kan du gå in på våra medlemssidor och gå till Sociala medier så hittar du vem du ska kontakta för att bli medlem. Vill du bli moderator så kan du be admin eller karin@endometriosforeningen.com så hjälper vi dig. Vill du bli medlem? Gå till denna sida: https://endometriosforeningen.com/foreningen/bli-medlem/