Kontaktsköterskans roll i ett Endometriosteam – Föreläsning med Frida Gullberg

Välkommen till föreläsning med kontaktsjuksköterskan Frida Gullberg där du får veta mer om kontaktsjuksköterskans roll i ett Endometriosteam.

Måndagen den 29 april klockan 18.30 – 20.00 hälsar vi dig välkommen att lyssna på när Frida berättar om kontaksjuksksköterskans roll i Endometriosteamet.
Du kommer få veta:

• Vilka arbetsuppgifter kan förekomma?
  • Hur en KSSK kan vara ett stöd för din egenvård och sjukdomshantering vid endometrios?
  • Vilka framtidsvisioner och utvecklingsmöjligheter finns ur ett omvårdnadsperspektiv?

Föreläsningen är kostnadsfri och öppen för alla som är intresserade, oavsett om man är medlem i föreningen eller inte.
Under föreläsningen kommer det ges möjlighet att ställa frågor av allmän karaktär.
Frida kommer inte ha möjlighet att svara på individuella frågor eller ge rådgivning utifrån någons specifika situation.

Föreläsningen sker online via Teams.
Länk till föreläsningen skickas via mail dagen innan föreläsningen, 28/4.

Bokningen öppnar den 2/4 och stänger den 27/4.

Skulle du få förhinder är det viktigt att du avbokar din plats via Min sida, alternativt skickar ett mail till hanna@endometriosforeningen.com

Välkommen!

Extern bokning är tillåten för alla.

Länk till anmälan