Kunskapskväll om endometrios

Hjärtligt välkomna till en kostnadsfri kunskapskväll om kvinnosjukdomen endometrios!

Föreläsare:
Emma Björk, överläkare och forskare inom ämnet.
Elisabet Andersson, representant från endometriosföreningen.

Emma, som är gynekolog med särskild inriktning mot endometrios, berättar om sjukdomen ur ett medicinskt perspektiv.
Elisabet, som är engagerad i Endometriosföreningen och själv har sjukdomen, berättar om endometrios ur ett patientperspektiv.

Du som åhörare kan ställa frågor under själva föreläsningen, eller vid en frågestund på slutet.
Föreläsningen är online, så ni kan delta hemifrån men ni är hjärtligt välkomna att komma till föreläsningen på plats på ABF i Bollnäs.
På det sättet kan ni fysiskt träffa andra som är intresserade av denna fråga. (Föreläsarna är ej på plats.)
Länk till onlineföreläsningen, där ingen föranmälan behövs.
Om du vill se onlineföreläsningen på plats tillsammans med andra på ABF i Bollnäs så anmäler du dig på denna länk:
(Anmälan behövs då vi bjuder på fika. Adress: Västra Stationsgatan 8, andra våningen på Ljusnanhuset.)
Hoppas att du vill ta del av denna föreläsning, oavsett om du deltar online eller på plats!