Pris för bästa poster på den europeiska smärtkongressen EFIC

Endometriosföreningen har hjälpt till med frågeställningar till studien TRENDOTens och en del av våra medlemmar har deltagit i studien.
I maj fick sjuksköterskan och doktoranden Josefin Larsson pris för bästa poster vid Göteborgs Universitet och under europeiska smärtkongressen i Budapest EFIC fick Josefin pris för bästa poster inom Pain Syndrom.

Förra veckan var Josefin en av posterpresentatörerna på den europeiska smärtkongressen EFIC, som i år hölls i Budapest, och vann pris för best poster in pain syndromes.

Struggling to manage a life with pain. A qualitative interview study exploring patients´ experiences from living with endometriosis-related chronic pain, including impact on physical activity.

Josefins tacktal:
I am very honoured and grateful for this award. But it is not only an honour for me and my research group, but especially for those who suffer from endometriosis-related pain. Many of the affected have struggled year after year to be seen, to be heard and to be taken seriously. This award shows that we see you, we hear you and we do take you seriously. Our research continues with the aim of increasing the knowledge and the understanding of endometriosis and pain.
Ni kan se postern här poster_EFIC_Josefin_final samt en bild av Josefin Bästa Poster